6 Aralık 2013 Cuma

İletişim Tasarımı Uzmanlığı Nasıl Bir Meslek

İletişim Tasarımı Uzmanı

 TANIM
Kurum, kuruluş ve işletmelerin politikaları doğrultusunda, teknoloji kullanımını tasarım 
becerisiyle birleştirerek etkili mesaj hazırlayan ve bu mesajı sunan kişidir.
GÖREVLER
 Tanıtım için etkileyici tanıtım malzemelerinin tasarımlarını hazırlar (Gazete, ilan,
afiş, radyo-tv spotları).
 Tanıtıcı haber bültenleri, broşürleri, raporlari hazırlar.
 Yapılacak etkinlikleri kitle iletişim araçları ile halka duyurur.
 Basın toplantıları, sergileri, konferanslari hazırlar.
 Konusuyla ilgili yazıları basında izler, kupürleştirir ve yazılara cevaplar hazırlar.
 Halkla ilişkiler konusunda eğitim verilmesi için program hazırlar.
 Yöneticilerin konuşma metinlerini ve yazışmalarını hazırlar,.
 Kitaplar, dergiler, afişler, grafikler, broşürler ve benzeri reklam araçlarında 
kullanılmak üzere çizim tasarıları yapar veya bunların yapılmasını sağlar.
 Yürütülen tanıtım veya reklam kampanyaları ve maliyetleri hakkında müşterileri 
bilgilendirir.
 Mal veya hizmetin içeriğine uygun olarak; toplantı, konferans, tören, kutlama ve 
kokteyllerin düzenini sağlar.
 Kurum adına sanat etkinlikleri düzenler.
 Kamuoyundaki imajın belirlenmesi amacıyla anketler düzenlenmesini sağlar.
 Yapılacak faaliyetler için bütçe hazırlar, faaliyetlerde kullanılacak malzeme 
miktarını ve elemanların sayısını ve niteliğini belirler.
 İş sağlığı ve güvenliğine ilişkin faaliyetleri uygular, 
 Kalite Yönetim Sistemi kurallarına uygun çalışır,
 Mesleki gelişim faaliyetlerinde bulunur.
KULLANILAN ALET VE MALZEMELER
 Çeşitli büro makineleri (telefon, faks, bilgisayar vb.),
 Fotoğraf makinesi,
 Kamera,
 Kitap, broşür, dergi, afiş gibi basılı yayınlar,
 Araştırma anketleri.
MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER
İletişim Tasarımı Uzmanı olmak isteyenlerin;
 Sözel ve yazılı olarak kendini iyi ifade edebilen,
 İnsanlarla iyi ilişkiler kurabilen, 
 Kendine güvenen ve başkalarını etkileyebilen,
 Şekil algısı ve estetik görüşü gelişmiş, 
 Girişken, sabırlı, ölçülü, 
 Araştırmayı seven, 
 Yaratıcı, hayal gücü gelişmiş,
 Bilgisayar teknolojisini etkin kullanabilen
 Yeniliklere açık 
 kimseler olmaları gerekir.
ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
İletişim Tasarımı Uzmanı, büro ortamında görev yapar, zaman zaman diğer kuruluşlarda 
düzenlenen toplantılara, seminerlere, sergilere katılabilir. Çalışma ortamları çok 
hareketlidir. Çalışırken gazetecilerle, fotoğrafçılarla, grafikerler, reklam uzmanlarıyla, 
müşterilerle, meslektaşlarıyla, yöneticilerle ve diğer çalışanlarla iletişim halindedir.
MESLEK EĞİTİMİ
MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER
Mesleğin eğitimi ilgili fakültelerin “\'İletişim Tasarımı” bölümünde verilmektedir.
MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
Meslek eğitimine girebilmek için,
 Lise veya dengi okul mezunu olmak,
 Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavında (LYS) “İletişim 
Tasarımı” lisans programı için yeterli “TS-1” puanı almak.
 Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Tercih Bildirim Formunda “İletişim 
Tasarımı” lisans programı ile ilgili yüksek ögretim programını tercih etmek 
gerekmektedir.
 Bu yükseköğretim programında öğrenim görmek isteyen adaylar liselerin Sosyal 
Bilimler, Edebiyat, Sosyal Bilimler Dil ve Edebiyat ve Genel Kültür, Türkçe ve 
Matematik-Sosyal Bilimler alanlarından mezun iseler YGS ve LYS sonuçlarına göre 
ÖSYM tarafından yapılan yerleştirme işleminde diğer alanlardan mezun olanlara 
göre daha yüksek bir ağırlıklı puan elde etmekte ve öncelikle yerleştirilmektedirler. 
(Kılavuz Tablo 3A)
 Ancak kendi alan/kol/bölümleri dışında bir yükseköğretim programını tercih eden 
adayların yerleşme şansları azalmaktadır.
 “Basım ve Yayın Teknolojileri, Basın ve Yayıncılık, Bilgisayar Destekli Tasarım ve 
Animasyon, Bilgisayar Destekli Yayıncılık, Fotoğrafçılık, Fotoğrafçılık ve 
Kameramanlık, Grafik, Grafik Tasarımı, Grafik ve Reklamcılık, Halkla İlişkiler, 
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İletişim ve Halkla 
İlişkiler, İnternet Gazeteciliği ve Yayıncılığı, Marka İletişimi, Masaüstü Yayıncılık, 
Matbaacılık, Matbaacılık ve Baskı Teknikleri, Medya ve İletişim, Piyasa 
Araştırmaları ve Pazarlama, Piyasa Araştırmaları ve Reklamcılık, Radyo ve
Televizyon Tekniği, Radyo ve Televizyon Teknolojisi, Sanat, Radyo ve Televizyon 
Programcılığı, Radyo ve Televizyon Yayımcılığı, Radyo ve Televizyon Yayıncılığı, 
Sahne ve Gösteri Sanatları Işık Teknolojisi, Sahne ve Gösteri Sanatları Ses 
Teknolojisi, Sahne ve Gösteri Sanatları Teknolojisi, Tasarım ve Basım-Yayımcılık, 
Televizyon Yapım ve Yönetimi, Televizyon ve Radyo Programcılığı” önlisans 
programlarını kontenjan dahilinde başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından yapılan 
Dikey Geçiş Sınavında başarılı oldukları takdirde İletişim Tasarımı lisans programına 
dikey geçiş yapabilirler. 
EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ
Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır.
Eğitim süresince;
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Bilgisayar Teknolojileri ve Uygulamaları, İngilizce, 
Reklam, Kriz Yönetimi, Kamuoyu ve Pazar Araştırmaları, Sosyal Sorumluluk 
Kampanyaları, Tüketim Kültürü, Ekonomi, İşletme, Psikoloji, Sosyoloji, İletişim, 
Araştırma Yöntemleri, Hukuk, Kitle İletişim Kuramları, Siyaset Bilimi, İletişim 
Sosyolojisi, Metin Çözümlemesi, Siyasal İletişim, İletişim Tarihi, Protokol Yönetimi, 
Türkiye’nin Sosyo-Ekonomik Yapısı, Uluslar arası İletişim, İletişim ve Etik, Popüler 
Kültür, İletişim Hukuku, Yeni Medya, Görsel İletişim, Görsel Algı ve Düşünme, 
Bilgisayar Destekli Tasarım, Tipografi, Fotoğrafik ve Dijital İllustrasyon, Temel 
Tasarım ve Süreçleri, Arayüz ve Web Tasarımı, Konsept Geliştirme, Reklam Grafiği, 
Görüntü ve Ses İşleme, Kurumsal Kimlik Tasarımı, Tipografi Uygulamaları, Masaüstü 
Yayıncılık, Multimedya Uygulamaları, Sanal Kültür, Marka Yaratma, Tasarım Proje 
Süreçleri, Animasyon, Temel Fotoğraf, Senaryo Yazımı, Uygulamalı Fotoğraf, Yaratıcı 
Yazarlık, Reklam Fotoğrafçılığı, Türk Dili gibi dersleri alırlar.
EĞİTİM SONUNDA ALINAN BELGE-DİPLOMA VE UNVAN
Eğitimini başarı ile tamamlayanlara lisans diploması ve “İletişim Tasarımı Uzmanı " 
unvanı verilir.
ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
İletişim Tasarımı Uzmanı; halkla ilişkiler, reklamcılık, görsel ve yazılı medya ile tanıtım 
alanlarında çalışmaktadırlar. Günümüzde iletişime verilen önem nedeniyle kendilerini 
yetiştiren elemanlara iş olanakları fazladır. 
EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ
EĞİTİM SÜRESİNCE
Öğrenciler eğitimleri süresince Kredi ve Yurtlar Kurumunca verilen öğrenci kredisinden 
ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarının sağladığı kredi ve burs olanaklarından da 
yararlanabilirler.
EĞİTİM SONRASI
Kamuda çalışanlar 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu hükümlerine göre, devlet 
memuru statüsünde 9/1 kadro ve derece ile işe başlarlar.
Özel şirketlerde ise kazanç, yabancı dil bilmeye, tecrübeye ve işyerinin 
konumuna göre değişmektedir.
MESLEKTE İLERLEME
MESLEKİ EĞİTİMDE İLERLEME 
---
İŞ HAYATINDA İLERLEME
İletişim Tasarımı konusunda üniversitelerde akademik kariyer yapabilirler. Çalıştıkları 
işyerlerinde alanları ile ilgili bölümlerde yönetici olabilirler.
İş tecrübeleri ile bilgi ve birikimlerinin artmasına paralel olarak kazanç düzeyi de 
artmaktadır.
BENZER MESLEKLER
 Halkla İlişkiler ve Tanıtım Elemanı,
 Halkla İlişkiler Uzmanı,
 Gazeteci.
EK BİLGİLER
-
YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI
 Meslek elemanları,
 2011 ÖSYS Başvuru Kılavuzu,
 www.baskent.edu.tr
 Meslek Yüksekokulları ile Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans 
Öğrenimine Dikey Geçiş Sınavı 2011 Kılavuzu,
 Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) üyesi kuruluşlar.
DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER
 İlgili eğitim kurumları,
 Türkiye İş Kurumu web sayfası www.iskur.gov.tr
 Ulusal Meslek Bilgi Sistemi http://mbs.meb.gov.tr/
 Türkiye İş Kurumu Meslek Bilgi Merkezleri.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız İçin Teşekkür Ederim